Tuesday 23 July 2013

Luonnonkosmetiikkaa Frantsilan Kehäkukasta

Kesä ei oo kesä ilman kesäreissua. Yleensä tällä on tarkoitettu äidin ja lasten yhteistä keskikesän reissua perinteisesti Tampereelle ja Ikaalisten kylpylään tai jonnekin muualle aina mielestä riippuen. Ikaalinen on ollut kuitenkin meidän kestosuosikki jo monet vuodet.


Mä valitsin kesäreissun pysähtymispaikaksi Hämeenkyrössä sijaitsevan Frantsilan Kehäkukan jonka etäisesti muistan myös lapsuudesta lähinnä siellä myytävistä tikkunekuista. En oo käynyt siellä moneen vuoteen mutta nyt paikka on enemmän kuin ajankohtainen. Kiinnostus Frantsilaan ja sen luonnonyrteistä valmistettuihin tuotteisiin on suuri.

Lahjapuodin valikoiman kerrotaan sisältävän kaikki Frantsilan luomuyrttitilan tuotteet ja valikoimaa löytyykin joka lähtöön. Luonnonkosmetiikan ja muiden ihanien tuotteiden lisäksi Kehäkukassa toimii myös kasvisravintola jossa voi nauttia kasvisherkkuja niin isoon kuin pieneenkin nälkään. Samasta pihapiiristä löytyy myös esimerkiksi yrttipuutarha.




Yrttipuutarha

Täällä on vaikka mitä! Katoin etukäteen netistä tuotteita ja mielessä oli ainakin kasvoveden ja eteerisen öljyn hankkiminen. Ei kasvovettä eikä eteeristä öljyä (toki niitäkin oli tarjolla), mutta mun ostoskassiin sujahti deodorantti, silmänympärysvoide ja kaksi kukkaterapiavalmistetta, yksi itselle ja toinen kaverille. Kukkaro kevenisi täällä ihan huolella jos vain päästäisi sisäisen shoppailijansa valloilleen. Tällä kertaa mun kukkaro selvisi kaupasta yhtä "pulleana" kuin sinne mennessään, kiitos äitin!

Kehäkukan ruokapuolta
Olin kiinnostunut myös meikeistä mutta niitä en löytänyt ainakaan Kehäkukasta. Oon päättänyt hankkia meikkini (kuten myös muutkin kauneustuotteeni) pikkuhiljaa muutamaa purkkia kerrallaan, aina vanhan synteettisen tuotteen loppuessa. Tällä hetkellä mun meikkivalikoimaan kuuluu luonnonkosmetiikasta ainoastaan poskipuna, muut tulevat perässä.

Vaikka oonkin innostunut luonnonkosmetiikasta ja oon luonteeltani "kaikki mulle heti nyt" -tyyppiä niin mun mielestä on kuitenkin fiksumpaa käyttää jo ostetut tuotteet loppuun ennen uusien hankkimista. Jos haluat kuitenkin siirtyä luonnonkosmetiikkaan/muihin kauneustuotteisiin heti ja nyt, anna avatut purkit vaikka yllätykseksi kaverille. Näin tein myös itse päästäkseni purkeista eroon mahdollisimman nopeasti.

Mulla synteettisistä meikeistä ja muista tuotteista eroon pääsemistä vaikeuttaa vielä sekin, että mun sisko työskentelee kosmetologina suomalaiselle meikkibrändille. On kiva saada tuotteita ilmaiseksi mutta se vaikeuttaa huomattavasti tätä mun projektia...

Mun uuden deodorantin tuoksusta riitti vitsiä koko kesälomareissulle. Missään nimessä deodorantin tuoksu ei ole lähelläkään perinteisiä doveja tai rexonia mutta miksi pitäiskään olla? Pääasia mulle on että se on pitävä ja luonnollinen, Ilman alumiinia ja muuta turhuutta.


INCI -lista
Mistä Frantsilan Kehäkukka löytyy?

Frantsilan Kehäkukka sijaitsee ihan 3-tien vieressä Hämeenkyrön kirkonkylällä 35 kilometriä Tampereelta Vaasaan päin. Löytyy muutakin kuin niitä tikkunekkuja!



No comments:

Post a Comment